Consells per a un pes saludable

surfer girls
Ja arriba el bon temps, ens comencem a treure capes de roba i és el moment en què moltes persones es plantegen quina dieta seguiran aquest any i/o apuntar-se al gimnàs per intentar aconseguir un cos de revista.

Però quin sentit té passar-ho malament o sacrificar plaers, amb aquesta finalitat? Ho fem només per estètica? Si és així, cal replantejar-nos els valors.

Abans de tot, ens hauríem de preguntar les raons i fer-nos una llista de motivacions per dur a terme el canvi.

Si durant l’hivern t’has deixat i has oblidat els bons hàbits, ara és un bon moment per recuperar-los, t’ajudaran a assolir o mantenir un pes saludable i a sentir-te bé amb tu mateix.

A vegades busquem el remei infal·lible o la dieta miraculosa, però no cal anar tan lluny. Podem buscar una solució més realista i més fàcil de seguir. Potser ho consideres obvi, però és la clau per tenir un bon estat de salut i mantenir un pes saludable.

watermelon & girl

4 consells que t’ajudaran a mantenir un pes saludable:

1. Primer de tot, és interessant que analitzis el que fas malament, posa’t uns objectius de millora i marca prioritats, ja que no es pot canviar tot de cop!

Per exemple, recomano que comencis per:

  • Assolir les 2-3 racions de fruita diària recomanada.
  • Prendre 2 racions de verdura crua o cuita al dia.
  • Moderar el consum d’alcohol.

2. Els hàbits alimentaris es comencen a consolidar en el moment d’anar a comprar; per tant, cal omplir el cistell amb fruites i verdures de temporada, i si pot ser de proximitat. Donar prioritat als cereals integrals, consumir més peix que carn i optar per lactis desnatats.

3. És molt important mantenir el cos ben hidratat. Procura beure 1,5 litres d’aigua al dia, també pots ajudar-te amb infusions o caldos vegetals.

4. Fes exercici regularment. Des dels hàbits diaris, com ara caminar o pujar escales, fins a fer una activitat més intensa, un mínim d’1 hora, 3 dies a la setmana (nedar, anar en bicicleta, córrer, caminar a pas lleuger…) i si ho complementes amb el ioga o pilates el teu cos t’ho agrairà. L’exercici és fonamental per un cos i una ment saludables.

running beach

Ja veuràs que si segueixes aquestes 4 pautes, començaràs a notar resultats molt de pressa!

 

4 pensaments a “Consells per a un pes saludable

  1. Rosa Maria

    Gràcies nutricionista!
    Estic motivada per fer cas als consells que ens deixes! A veure si em donen el resultat esperat!
    Vagi molt bé!

    Respon
    1. Mireia Autor de l'entrada

      M’alegro que estiguis motivada Rosa Maria, ja que és un punt clau per assolir els objectius que et proposis. Salut!

      Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>